Pradžia

Spausdinti

#TIKpasMUS interaktyvi mokslo metų pradžia

on 2017 rugsėjo 01, Penktadienis 14:46.

Dalinamės rytinės rengino dalies įspūdžiais! O Kauno suaugusiųjų mokymo centro mokinių laukiame 17 val.!

Naujoje mokykloje, laužančioje stereotipus, nuskambėjo rugsėjo 1-osios skambutis. Kauno jaunimo mokykla ir Kauno suaugusiųjų mokymo centras pasitiko mokinius, tėvelius, mokytojus neįprastu būdu: direktorius Tomas Lagūnavičius atliko performensą.

Direktorius rugsėjo 1-ąją neištarė nei žodžio... Jis kalbėjo iš ekrano! Sveikinimą, rodantį žmogaus virsmą tobulesniu, kompetentingesniu, keičiantį savo pasaulėvoką  mokykloje, direktorius pademonstravo veiksmais: purškė aerozoliniais mokyklų spalvų dažais (žalia ir mėlyna) instaliaciją, kurios viena svarbiausių atributų buvo  pieštukai. Tai parodė, kaip keičiasi besimokantis žmogus. Po performanso likusi instaliacija simbolizuoja kičą, virtusį moderniu menu.

„Jūs atėjote mokytis į vieną iš inovatyviausių mokyklų Lietuvoje. Mūsų pagrindinė užduotis suteikti kuo galima daugiau  patogių ir malonių paslaugų. [...] Kviečiu visus bendradarbiauti ir kartu siekti  bendrų rezultatų. Svarbiausia - nuoseklus ir sisteminis mokymasis. O kaip mokytis ir ką daryti, mes jums pasakysime ir padėsime. [...] Kurkite, svajokite ir siekite to, ko jūs norite!“, - vaizdo įraše kalbėjo direktorius.

 Tai buvo puikus startas naujos mokyklos, naujųjų mokslo metų – pradėjome dirbti kurdami visiškai naują, netikėtą mūsų įvaizdį.

Vaizdo įrašas ir daugiau nuotraukų FACEBOOK puslapyje 

Tekstas: Živilė ir Rita, viešųjų ryšių atstovės. Nuotraukos: Karolina Černevičienė ir Saulius Černevičius

DSC05396mažDSC05413maž

Spausdinti

Šeimos terapeutas... KOMPIUTERIS!

on 2017 rugpjūčio 29, Antradienis 13:20.

Sveiki, rašau Jums iš savo toli gražu ne malonios patirties: esu 3 vaikų mama, daugybę metų dirbau mokytoja. Jei manote, kad kompiuteris yra “didysis blogis”, kuris demoralizuoja Jūsų vaiką, gadina jo akis, „bukina“ smegenis, atima brangų laiką, kada mylimiausioji atžalėlė galėtų ruošti pamokas, skaityti knygas, sportuoti ir t.t. –žiauriai klystate! Ir niurzgliai, arba dar blogiau, piktai krapštydami sūnų ar dukrą nuo jo mylimo kompiuterinio žaidimo ne tik gadinate sau nervus ir veltui švaistote energiją, bet ir darote žalą savo vaikui. Ne, ne, jūs teisingai perskaitėte, ką aš parašiau, darote būtent ŽALĄ ir, negana to, gilinate emocinę prarają tarp judviejų – Jūsų ir Jūsų paaugusio sūnaus ar dukters. Jūs, linkėdama tik gero savo vaikui (kaip ir visi tėvai, žinoma), jam tik kenkiate. Žinau, geriausiu atveju Jūs netikite, kad rašau tiesą, blogiausiu – nebeskaitote šito straipsnio. Jei skaitote, leiskite, aš Jums argumentuotai įrodysiu, kad „kompas“ iš priešo gali virsti ŠEIMOS DRAUGU nr. 1 ir net pataisyti pašlijusius tarpusavio santykius.
Be to, ar kada nors esate pastebėję, kiek laiko per dieną Jūs patys praleidžiate prie kompiuterio arba su išmaniuoju rankose ne dirbdami, bet tik savo malonumui? Ar nebūna taip, kad įsijungę feisbuką ar elektroninį paštą prarandate laiko pojūtį ir šeima negali kartu susėsti prie vakarienės stalo? Taip savo elgesiu demonstruojate pavyzdį vaikui, o po to pykstate ir reikalaujate, kad jis kuo trumpiau sėdėtų prie kompiuterio. Kas tai – dviguba moralė?
Yra alternatyva, kaip galima kartu su vaikais naudingai leisti laiką virtualioje erdvėje, bendrauti ir pramogauti drauge smagiai žaidžiant strateginius kompiuterinius žaidimus. Šiuolaikiniai vaikai domisi tradiciniais stalo žaidimais, bet dar labiau juos traukia kompiuteriniai. Argi nebūtų visiems linksma ir malonu, jei vaikas pamokytų mamą, tėtį, močiutę ar senelį šių žaidimų ir visa šeima susirungtų prie monitorių ekranų?
Jei pritariate bent vienai, na, nors pusei mano minties, spauskite dalintis ir aš rašysiu Jums toliau. O gal kilo minčių diskusijai? Tada parašykite...
Diskutuoti kviečiame FACEBOOK puslapyje.
Tekstas: Rita Kaučikienė
Nuotrauka: joindl.com
images
Spausdinti

Ateities mokytojas. Koks jis?

on 2017 rugpjūčio 28, Pirmadienis 16:23.

Mokydamiesi pirmoje klasėje, neįsivaizdavome interaktyvių lentų, filmų peržiūrų pamokų metu ar tiesiog mokytojo su džinsais. Žiūrėdami amerikietiškus filmus tik pasvajodavome apie įdomų ir šiuolaikišką mokymosi sistemą...  Laikai keitėsi ir filmų siužetai persikėlė į įprastas lietuviškas mokyklas.

Mokytojai turi kelti kvalifikaciją ir taikytis prie naujų tendencijų. Kitu atveju – iškris iš konkurencingos darbo rinkos. Papildome naujų  funkcijų mokytojams sąrašą:

1)Online ir realių mokomų dalykų (formalių ir neformalių) kursų koordinatorius. Pamokos medžiagą derina priimdamas inovatyvius sprendimus, pavyzdžiui, vaizdo įrašų peržiūra, namų darbai internete ir t.t.. Taipilgiau išlaikys dėmesį pamokose, o namų darbai taps įdomesni ir  naudingi;

2)Startapo moderatorius. Jaunuoliai svajoja apie savo verslą, bet dažnai nežino, nuo ko pradėti. Moderatorius turi skatintiverslumo : suteikti  informacijos verslo klausimais, padėti vaikui tapti finansiškai nepriklausomu nuo tėvų;

3)Moderatorius. Jo tikslas išmokyti komandinio darbo, kuris būtinas darbe. Kurti projektus suir pritaikyti praktiškai. Kitos veiklos: aptarti grupių kūrybos darbus, iškilusias problemas, tikrinti naujos medžiagos ir įgūdžių įsisavinimą praktikoje.

4)Lavinamųjų žaidimų organizatorius. Kompiuteriniai žaidimai nebėra siaubas tėvams, kuris „suryja“ vaiko laiką ir gadina sveikas akis. Bet žaidimai lavina loginį mąstymą, formuoja atsakomybės jausmą, skatina operatyvų sprendimo priėmimą, greitą reakciją ir kt. Šiuolaikinis mokytojas turi skatinti mokinius domėtis lavinamaisiais žaidimais, kurti verslo, istorinius ar fantastinius žaidimus.

5)Tutorius. Skatiname mokytojus į mokinį žvelgti, kaip į asmenybę, artimiau jį pažinti. Mokytojais turi tapti individualiu mokinio konsultantu:  stebėti mokinio gebėjimus, silpnas ir stiprias puses. Taip konsultantai turės galimybęvaiko mokymosi ir profesinę trajektoriją, skirti individualią mokymosi programą.

6)Projektų mokymo organizatorius.duoda socialinę ir ekonominę naudą, todėl dabartiniam mokytojui privaloma mokėti sukurti ir juos paruošti. Žinoma, reikia, kad mokytojas dalintųsi savo žiniomis  mokiniais, paskatintų juos domėtis įvairių projektų galimybėmis. 

Tekstas: Živilė Milerytė

Nuotrauka: Karolina Černevičienė

mažinta kėdė

Spausdinti

Neįprasti klasių tipai

on 2017 rugpjūčio 28, Pirmadienis 16:17.

Mokytojams pateikti mokomąją dalyko medžiagą, pasitelkus kiekvienai klasei skirtingą metodiką – gali būti tikras iššūkis. Tik ne Kauno jaunimo mokyklos darbuotojams. Čia jau 5 metus sėkmingai veikia mokinių diferencijavimo į klasių tipus, sistema.

Klasės suskirstytos į grupes pagal gebėjimus ir poreikius: „išmokimo“, „postkognityvinio“, „neurodukologijos“ ir kt.  Mokiniai mokomi bazinių dalykų, remiantis šiomis grupių metodikomis. Privaloma mokomoji medžiaga pateikiama pagal klasei skirtą metodą. Kuriam klasės tipui mokinys priklausys, apsisprendžia mokinio tėvai: jie  yra supažindinti su visa informacija.

Jeigu mokinys priklauso „išmokimo“ grupei, jo tikslas kuo greičiau ir daugiau išmokti mokomosios medžiagos. Visi mokomųjų dalykų mokytojai, šios klasės mokiniams pateikia dalyko turinį taip, kad informacijos kiekis ir išmokimo greitis būtų didesnis nei įprastai besimokantiems.

Dažnai pasirenkamas klasės tipas, kuris paremtas   postkognityvinio mokymosi metodais. Jie lavina įgūdžius, kurie reikalingi argumentuotai pateikiant išvadas, analizuojant ir struktūruojant tekstus, vystant kritinį asmenybės mąstymą. Metodologija lengvai pritaikoma visiems dėstomiems dalykams.

Mūsų inovatyvios mokyklos ugdymo procese yra taikomi neurodukologijos principai. Šio tipo klasės mokiniai koncentruojasi į mokymus apie centrinę nervų sistemą. Ugdytiniams pritaikius neurodukologijos principus praktiškai, informacija greičiau įsisavinama.

Mokykloje šios metodikos sėkmingai taikytos 5 metus. Tačiau mokymosi grupių yra dar daugiau, pavyzdžiui, „bendradarbiavimo“ (skirta mokiniams turintiems mokymosi ir bendravimo problemų), „problemų sprendimo“ grupė (informacija įsisavinama per problemų sprendimo prizmę), „kūrybos“, „10 IQ tipų lavinimo“ ir t.t.. Jeigu metodas neatitinka tėvų ar mokinių lūkesčių, jis keičiamas ir ieškoma naujų ugdymo problemų sprendimo.  

Tekstas: Živilė Milerytė

Nuotrauka: Karolina Černevičienė

mazesniisss

 

Spausdinti

Mūsų mokykla pasiekė VIDEO ART rekordą Lietuvoje

on 2017 rugpjūčio 25, Penktadienis 12:33.

Kauno suaugusiųjų mokymo centre ir Kauno jaunimo mokykloje pasiektas Lietuvos rekordas! Vienoje vietoje per 30 min. nufilmuota 50 video art (video menas – liet.) filmukų ir sukurtas pirmas, daugiausia režisierių, net 11,  turintis filmas. Režisieriai 30 min. „pasinėrė“ į kūrybą, o profesionali IKT video montavimo komanda (Karolina ir Saulius Černevičiai) per tiek pat laiko sukūrė ištisą filmą, trunkantį 40 min.

„To Lietuvoje dar nebuvo! 11 režisierių-mėgėjų pasiektas rekordas: per pusę valandos žmonės išsilakstė po mokyklos teritoriją ieškodami, kuo daugiau idėjų. Gavo didžiulę  adrenalino dozę“, - įspūdžiais dalinosi direktorius Tomas Lagūnavičius. Renginys „videoRECORDart“ sukvietė namuose „užsisėdėjusius“ ir video menui prijaučiančius žmones.

Dalyviai per 30 min. Kauno suaugusiųjų mokymų centre turėjo nufilmuoti kuo daugiau trumpametražių video filmų. Kiekvienas režisierius įkėlė savo video medžiagą ir mokyklos komanda operatyviai sumontavo visą filmą. Didžioji dalis dalyvių filmavo savo išmaniaisiais telefonais. Keletas jų atsinešė vaizdo kameras ir fotoaparatus. „Smagu tai, kad į renginį įsitraukė įvairaus amžiaus žmonės: tėveliai atsivedė savo atžalas, močiutės - anūkus. Daugiausiai susirinko jaunų žmonių. Visiems tai tapo atrakcija“, - džiaugėsi organizatoriai.

Iš viso sukurta  50 video filmų. Tada 40 min. vyko bendro filmo peržiūra vaišinantis kava, arbata ir saldumynais. Direktorius T. Lagūnavičius visiems įteikė padėkas, o nominacijas sugalvojo patys renginio dalyviai. Originaliausia išrinka Nojaus Lysino kūryba, daugiausia trumpų filmukų sukūrė Rolandas Bykovas, o ilgiausias video montažas buvo  Ritos Kaučikienės. „Na, jau galite filmą siųsti į Kanų festivalį. Truputį kritikos nepakenks“, - juokavo dalyvis Eglandas Višinskas.

 „Džiaugiamės, kad atsiranda vis daugiau norinčių kurti video art, skatiname jų kūrybą ir nuoširdžiai palaikome. Trumpam tapome režisieriais, pasisėmėme idėjų vieni iš kitų ir pabendravome. Kviečiame ir kitas mokyklas lenktyniauti su mumis ir mus pralenkti“, – kalbėjo Kauno jaunimo mokyklos direktorius T. Lagūnavičius.

Nuotraukų galerija - FACEBOOK

Apie mus rašo 15min.lt Kas vyksta Kaune

Tekstas: Živilė Milerytė

Nuotraukos: Karolina Černevičienė, Saulius Černevičius

sumazintas

Spausdinti

Universalus mokytojas gali padėti išspręsti opiausias Lietuvos švietimo sistemos problemas

on 2017 rugpjūčio 24, Ketvirtadienis 16:37.

Viena aktualiausių problemų - skaudžiausia vieta - šiandienos Lietuvos švietimo sistemoje yra mokytojų trūkumas, ypatingai rajonuose ir kaimo vietovėse. Didieji miestai kol kas šitos grėsmės taip stipriai nejunta, bet laikui bėgant, vyresniajai kartai išėjus į užtarnautą poilsį, Damoklo kardas pakibs virš visų respublikos švietimo įstaigų. Turimomis žiniomis tik 1,9 procento abiturientų šiemet ruošiasi studijuoti edukologiją, o šie liūdni skaičiai rodo, kad po ketverių penkerių metų galbūt išvis nebebus kam mokyti mūsų vaikų...
Tačiau problema yra problema tik tol, kol nerastas jos sprendimo būdas. Atradus sprendimą problema tampa uždaviniu, kurį bendromis jėgomis nesunkiai galima išspręsti. Socialinių mokslų daktaras, psichologas, edukologas Tomas Lagūnavičius siūlo labai paprastą, Europos mokyklų praktikoje jau pasitvirtinusią, išeitį: turime ruošti universalius mokytojus, kurie dirbtų su vaikais nuo 1 iki 10, o kai kuriais atvejais ir iki 12 klasės. Savo sprendimui pagrįsti pedagogas pateikia 6 nenuginčijamus argumentus.
1. Edukologijos bakalaurai ir magistrai studijuodami įgyja visas reikiamus pedagogikos „įrankius“, puikiai išmano metodologiją, reikalingą dirbant mokykloje su vaikais. Jie taip pat turi daug dalykinių žinių, kurias gali pritaikyti praktikoje ir dėstyti toje pačioje mokykloje kelis dalykus (pvz., vienas ir tas pats mokytojas dėsto geografiją, fiziką ir matematiką), vesti integruotas pamokas, keisti mokymosi aplinkas. Todėl jauniems universaliems mokytojams atsivertų platesnės perspektyvos ir pedagogo profesija taptų patraukli ir prestižinė. Sukūrus universalių mokytojų darbo vietas daugiau jaunų žmonių studijuotų edukologiją ir dirbtų švietimo įstaigose. Universalaus pedagogo profesija suteiktų darbo vietos garantiją tiek jauniems specialistams, tiek „priešpensijinio“ amžiaus pedagogams.
Tekstas: Rita Kaučikienė
Video: Karolina Černevičienė, Saulius Černevičius
mok