Spausdinti

KSMC mokiniams vairavimo pamokos nemokamos!!!

on 2017 rugsėjo 04, Pirmadienis 15:02.

Vairavimas0906

 

Plakatas: Karolina Černevičienė

Spausdinti

naujos mokytojo funkcijos (2 dalis)

on 2017 rugsėjo 04, Pirmadienis 14:36.

Mokydamiesi pirmoje klasėje, neįsivaizdavome interaktyvių lentų, filmų peržiūrų pamokų metu ar tiesiog mokytojo su džinsais. Žiūrėdami amerikietiškus filmus tik pasvajodavome apie įdomų ir šiuolaikišką mokymosi sistemą... Laikai keitėsi ir filmų siužetai persikėlė į įprastas lietuviškas mokyklas.
Mokytojai turi kelti kvalifikaciją ir taikytis prie naujų tendencijų. Kitu atveju – iškris iš konkurencingos darbo rinkos. Papildome naujų funkcijų mokytojams sąrašą
1) Online ir realių mokomų dalykų (formalių ir neformalių) kursų koordinatorius. Pamokos medžiagą derina priimdamas inovatyvius sprendimus, pavyzdžiui, vaizdo įrašų peržiūra, namų darbai internete ir t.t.. Taip mokiniai ilgiau išlaikys dėmesį pamokose, o namų darbai taps įdomesni ir naudingi;
2) Startapo moderatorius. Jaunuoliai svajoja apie savo verslą, bet dažnai nežino, nuo ko pradėti. Moderatorius turi skatinti mokinius verslumo : suteikti informacijos verslo klausimais, padėti vaikui tapti finansiškai nepriklausomu nuo tėvų;
3) Moderatorius. Jo tikslas išmokyti komandinio darbo, kuris būtinas darbe. Kurti projektus su komanda ir pritaikyti praktiškai. Kitos veiklos: aptarti grupių kūrybos darbus, iškilusias problemas, tikrinti naujos medžiagos ir įgūdžių įsisavinimą praktikoje;
4) Lavinamųjų žaidimų organizatorius. Kompiuteriniai žaidimai nebėra siaubas tėvams, kuris „suryja“ vaiko laiką ir gadina sveikas akis. Bet žaidimai lavina loginį mąstymą, formuoja atsakomybės jausmą, skatina operatyvų sprendimo priėmimą, greitą reakciją ir kt. Šiuolaikinis mokytojas turi skatinti mokinius domėtis lavinamaisiais žaidimais, kurti verslo, istorinius ar fantastinius žaidimus;
5) Tutorius. Skatiname mokytojus į mokinį žvelgti, kaip į asmenybę, artimiau jį pažinti. Mokytojais turi tapti individualiu mokinio konsultantu: stebėti mokinio gebėjimus, silpnas ir stiprias puses. Taip konsultantai turės galimybę kurti vaiko mokymosi ir profesinę trajektoriją, skirti individualią mokymosi programą;
6) Projektų mokymo organizatorius. Projektai duoda socialinę ir ekonominę naudą, todėl dabartiniam mokytojui privaloma mokėti sukurti ir juos paruošti. Žinoma, reikia, kad mokytojas dalintųsi savo žiniomis mokiniais, paskatintų juos domėtis įvairių projektų galimybėmis.
Tekstas: Živilė Milerytė;
video: Karolina Černevičienė, Saulius Černevičius

naujos mokytojo funkcijos
Spausdinti

Neuroedukologija 3 dalis

on 2017 rugsėjo 04, Pirmadienis 14:21.

Vien tik teorinės mokslo žinios negali padėti keisti ir atnaujinti ugdymosi proceso. Neseniai buvo rašyta apie šio proceso spartinimo taktiką, kad per minimalų laiką gautume maksimalų rezultatą, o ugdymosi metu aktyviai veiktų centrinė nervų sistema. Socialinių mokslų daktaras, psichologas ir pedagogas Tomas Lagūnavičius sako, jog neužtenka laikytis 5 neuroedukologijos principų ir pateikia 11 neuroedukologijos praktinių žingsnių.
7 žingsnis
Mokomoji medžiaga turi būti perteikiama kuo emocionaliau, t.y. tai, kas kuriama vaizdu (judesiu, spalvos simboliu...) ir žodžiu, turi sukelti suvokėjo sąmonėje kuo stipresnes emocijas - džiaugsmą, nuostabą, liūdesį, abejonę... Visai nesvarbu, kokios emocijos, svarbus jų intensyvumo laipsnis, nes tada centrinė nervų sistema sukuria platesnį tinklą ir tokiu būdu greitai ir ilgam užfiksuoja reikiamą informaciją.
8 žingsnis
Kiekvienam besimokančiajam asmeniškai yra labai svarbu, ir jam būtina tai akcentuoti, kad naujai įsisavintos žinios reikalingos:
a. praktikai, pvz. atsiskaitęs egzamino metu mokinys gauna aukštesnį balą, pasiekęs geresnių rezultatų gali tikėtis įstoti į nemokamas studijas. Tai ekonominė nauda.
b. bendrakultūrinei informacijai įgyti, pvz. galimybė pasirodyti įdomiu ir patraukliu studijų metu ir dirbant.Pasiekti aukštesnį socialinį statusą, kitaip tariant, susikrauti kultūrinį kapitalą. (Tai ypač aktualu tiems jaunuoliams, kurių tėvai yra žemesnio socialinio rato atstovai.) Tai bendrakultūrinė nauda.
9 žingsnis
Mokslininkų neurologų teigimu, žmogus turi daugiau nei 5 mums žinomus pojūčius, (ne tik rega, klausa, lytėjimas, skonis...). Mokslinėje literatūroje jų yra įvardinama virš 30, (pvz., intuicija, magnetizmas, t.y. žmogus be kompaso nepažįstamoje vietovėje gali nustatyti pasaulio šalis, ir t.t.). Todėl mokymosi proceso metu reikia stengtis tų pojūčių sužadinti kiek įmanoma daugiau, o mokantis naujų dalykų išnaudoti kuo įvairesnes netradicines situacijas ir pozas – mokytis stovint ant vienos kojos arba žemyn galva... Kuo keistesnė situacija, tuo greičiau ir lengviau smegenys kaupia ir įsimena informaciją, nes nestandartinėje situacijoje centrinė nervų sistema nebegali dirbti automatiškai ir sukuriami nestandartiniai infovienetų tinklai.
10 žingsnis
Labai svarbu išmokti ir išmokyti perkeisti jau turimą informaciją. Kas jau yra išmokta, reikia sistemingai papildyti naujomis žiniomis; įvairiais būdais sujungti tai, kas žinoma su tuo, kas visiškai nauja, sudarinėti kuo daugiau ir kuo įvairesnių kombinacijų, perkeisti medžiagą taip, kad centrinė nervų sistema imtų lyginti turimą ir naują informaciją. Tai reiškia, perkurti, nes pakeisti vaizdiniai yra ryškesni, todėl geriau įsimenami ir išlieka ilgalaikėje žmogaus atmintyje. Tokiu būdu sustiprinti ir įvairialypiai ryšiai smegenyse atveria kelius kūrybiniams veiksmams, neuroedukologų įvardinamais kaip kūrybos technologijos arba kūrybos metodologija. Kuo daugiau ir kuo įvairesniais būdais metodologiškai bus perkūrinėjama informacija, tuo daugiau bus išmokstama kūrybos technologijų. Yra skiriami 2 kūrybos etapai - 1. Mokinys savo gautas, perkurtas ir sukonstruotas žinias „parduoda“ mokytojui ir gauna atlygį – įvertinimą. 2.Mokytojas klausia, kokiomis kūrybos technologijomis pasinaudojęs mokinys gavo rezultatą – intelektinį produktą. Kai mokinys supranta KAIP jis kuria, tada kūryba tampa gamyba, o mokinys – kūrybos technologu. Kuo daugiau mokinys išmoksta kūrybos metodų arba technologijų, tuo universalesniu kūrybos specialistu jis tampa, ir todėl yra labai paklausus darbo rinkoje.
11 žingsnis
Paskutinis žingsnis yra vadinamas „kūryba per prievartą“, nes kūrybai įkvėpimo nereikia. Sąmoningas, sisteminis, kruopštus kūrybos technologijų panaudojimas yra tarsi Lego kaladėlių konstravimas. Įvaldžius technikas ir naudojant daugybę jų sujungimo –perkūrimo metodų gaunamas norimas rezultatas. „Prievarta“ šiuo atveju traktuojama kaip nuolatinis, sisteminis nenutrūkstamas kūrybos procesas – neuroedukologijos technikos labai paprastai išsprendžia problemą „noriu – nenoriu“, „galiu – negaliu“. Kūryba tampa konstravimu, gerai įsisąmonintu procesu, o kūrybos specialistas, įvaldęs daugialypę metodologiją, labai greitai sukuria daugybę naujų ir unikalių produktų per labai trumpą laiką.
Tekstas: Rita Kaučikienė ;
video: Karonila Černevičienė, Saulius Černevičiusneuro 3
Spausdinti

#TIKpasMUS interaktyvi mokslo metų pradžia

on 2017 rugsėjo 01, Penktadienis 14:46.

Dalinamės rytinės rengino dalies įspūdžiais! O Kauno suaugusiųjų mokymo centro mokinių laukiame 17 val.!

Naujoje mokykloje, laužančioje stereotipus, nuskambėjo rugsėjo 1-osios skambutis. Kauno jaunimo mokykla ir Kauno suaugusiųjų mokymo centras pasitiko mokinius, tėvelius, mokytojus neįprastu būdu: direktorius Tomas Lagūnavičius atliko performensą.

Direktorius rugsėjo 1-ąją neištarė nei žodžio... Jis kalbėjo iš ekrano! Sveikinimą, rodantį žmogaus virsmą tobulesniu, kompetentingesniu, keičiantį savo pasaulėvoką  mokykloje, direktorius pademonstravo veiksmais: purškė aerozoliniais mokyklų spalvų dažais (žalia ir mėlyna) instaliaciją, kurios viena svarbiausių atributų buvo  pieštukai. Tai parodė, kaip keičiasi besimokantis žmogus. Po performanso likusi instaliacija simbolizuoja kičą, virtusį moderniu menu.

„Jūs atėjote mokytis į vieną iš inovatyviausių mokyklų Lietuvoje. Mūsų pagrindinė užduotis suteikti kuo galima daugiau  patogių ir malonių paslaugų. [...] Kviečiu visus bendradarbiauti ir kartu siekti  bendrų rezultatų. Svarbiausia - nuoseklus ir sisteminis mokymasis. O kaip mokytis ir ką daryti, mes jums pasakysime ir padėsime. [...] Kurkite, svajokite ir siekite to, ko jūs norite!“, - vaizdo įraše kalbėjo direktorius.

 Tai buvo puikus startas naujos mokyklos, naujųjų mokslo metų – pradėjome dirbti kurdami visiškai naują, netikėtą mūsų įvaizdį.

Vaizdo įrašas ir daugiau nuotraukų FACEBOOK puslapyje 

Tekstas: Živilė ir Rita, viešųjų ryšių atstovės. Nuotraukos: Karolina Černevičienė ir Saulius Černevičius

DSC05396mažDSC05413maž

Spausdinti

Šeimos terapeutas... KOMPIUTERIS!

on 2017 rugpjūčio 29, Antradienis 13:20.

Sveiki, rašau Jums iš savo toli gražu ne malonios patirties: esu 3 vaikų mama, daugybę metų dirbau mokytoja. Jei manote, kad kompiuteris yra “didysis blogis”, kuris demoralizuoja Jūsų vaiką, gadina jo akis, „bukina“ smegenis, atima brangų laiką, kada mylimiausioji atžalėlė galėtų ruošti pamokas, skaityti knygas, sportuoti ir t.t. –žiauriai klystate! Ir niurzgliai, arba dar blogiau, piktai krapštydami sūnų ar dukrą nuo jo mylimo kompiuterinio žaidimo ne tik gadinate sau nervus ir veltui švaistote energiją, bet ir darote žalą savo vaikui. Ne, ne, jūs teisingai perskaitėte, ką aš parašiau, darote būtent ŽALĄ ir, negana to, gilinate emocinę prarają tarp judviejų – Jūsų ir Jūsų paaugusio sūnaus ar dukters. Jūs, linkėdama tik gero savo vaikui (kaip ir visi tėvai, žinoma), jam tik kenkiate. Žinau, geriausiu atveju Jūs netikite, kad rašau tiesą, blogiausiu – nebeskaitote šito straipsnio. Jei skaitote, leiskite, aš Jums argumentuotai įrodysiu, kad „kompas“ iš priešo gali virsti ŠEIMOS DRAUGU nr. 1 ir net pataisyti pašlijusius tarpusavio santykius.
Be to, ar kada nors esate pastebėję, kiek laiko per dieną Jūs patys praleidžiate prie kompiuterio arba su išmaniuoju rankose ne dirbdami, bet tik savo malonumui? Ar nebūna taip, kad įsijungę feisbuką ar elektroninį paštą prarandate laiko pojūtį ir šeima negali kartu susėsti prie vakarienės stalo? Taip savo elgesiu demonstruojate pavyzdį vaikui, o po to pykstate ir reikalaujate, kad jis kuo trumpiau sėdėtų prie kompiuterio. Kas tai – dviguba moralė?
Yra alternatyva, kaip galima kartu su vaikais naudingai leisti laiką virtualioje erdvėje, bendrauti ir pramogauti drauge smagiai žaidžiant strateginius kompiuterinius žaidimus. Šiuolaikiniai vaikai domisi tradiciniais stalo žaidimais, bet dar labiau juos traukia kompiuteriniai. Argi nebūtų visiems linksma ir malonu, jei vaikas pamokytų mamą, tėtį, močiutę ar senelį šių žaidimų ir visa šeima susirungtų prie monitorių ekranų?
Jei pritariate bent vienai, na, nors pusei mano minties, spauskite dalintis ir aš rašysiu Jums toliau. O gal kilo minčių diskusijai? Tada parašykite...
Diskutuoti kviečiame FACEBOOK puslapyje.
Tekstas: Rita Kaučikienė
Nuotrauka: joindl.com
images
Spausdinti

Ateities mokytojas. Koks jis?

on 2017 rugpjūčio 28, Pirmadienis 16:23.

Mokydamiesi pirmoje klasėje, neįsivaizdavome interaktyvių lentų, filmų peržiūrų pamokų metu ar tiesiog mokytojo su džinsais. Žiūrėdami amerikietiškus filmus tik pasvajodavome apie įdomų ir šiuolaikišką mokymosi sistemą...  Laikai keitėsi ir filmų siužetai persikėlė į įprastas lietuviškas mokyklas.

Mokytojai turi kelti kvalifikaciją ir taikytis prie naujų tendencijų. Kitu atveju – iškris iš konkurencingos darbo rinkos. Papildome naujų  funkcijų mokytojams sąrašą:

1)Online ir realių mokomų dalykų (formalių ir neformalių) kursų koordinatorius. Pamokos medžiagą derina priimdamas inovatyvius sprendimus, pavyzdžiui, vaizdo įrašų peržiūra, namų darbai internete ir t.t.. Taipilgiau išlaikys dėmesį pamokose, o namų darbai taps įdomesni ir  naudingi;

2)Startapo moderatorius. Jaunuoliai svajoja apie savo verslą, bet dažnai nežino, nuo ko pradėti. Moderatorius turi skatintiverslumo : suteikti  informacijos verslo klausimais, padėti vaikui tapti finansiškai nepriklausomu nuo tėvų;

3)Moderatorius. Jo tikslas išmokyti komandinio darbo, kuris būtinas darbe. Kurti projektus suir pritaikyti praktiškai. Kitos veiklos: aptarti grupių kūrybos darbus, iškilusias problemas, tikrinti naujos medžiagos ir įgūdžių įsisavinimą praktikoje.

4)Lavinamųjų žaidimų organizatorius. Kompiuteriniai žaidimai nebėra siaubas tėvams, kuris „suryja“ vaiko laiką ir gadina sveikas akis. Bet žaidimai lavina loginį mąstymą, formuoja atsakomybės jausmą, skatina operatyvų sprendimo priėmimą, greitą reakciją ir kt. Šiuolaikinis mokytojas turi skatinti mokinius domėtis lavinamaisiais žaidimais, kurti verslo, istorinius ar fantastinius žaidimus.

5)Tutorius. Skatiname mokytojus į mokinį žvelgti, kaip į asmenybę, artimiau jį pažinti. Mokytojais turi tapti individualiu mokinio konsultantu:  stebėti mokinio gebėjimus, silpnas ir stiprias puses. Taip konsultantai turės galimybęvaiko mokymosi ir profesinę trajektoriją, skirti individualią mokymosi programą.

6)Projektų mokymo organizatorius.duoda socialinę ir ekonominę naudą, todėl dabartiniam mokytojui privaloma mokėti sukurti ir juos paruošti. Žinoma, reikia, kad mokytojas dalintųsi savo žiniomis  mokiniais, paskatintų juos domėtis įvairių projektų galimybėmis. 

Tekstas: Živilė Milerytė

Nuotrauka: Karolina Černevičienė

mažinta kėdė