Spausdinti

Ateities mokytojas. Koks jis?

on 2017 rugpjūčio 28.

Mokydamiesi pirmoje klasėje, neįsivaizdavome interaktyvių lentų, filmų peržiūrų pamokų metu ar tiesiog mokytojo su džinsais. Žiūrėdami amerikietiškus filmus tik pasvajodavome apie įdomų ir šiuolaikišką mokymosi sistemą...  Laikai keitėsi ir filmų siužetai persikėlė į įprastas lietuviškas mokyklas.

Mokytojai turi kelti kvalifikaciją ir taikytis prie naujų tendencijų. Kitu atveju – iškris iš konkurencingos darbo rinkos. Papildome naujų  funkcijų mokytojams sąrašą:

1)Online ir realių mokomų dalykų (formalių ir neformalių) kursų koordinatorius. Pamokos medžiagą derina priimdamas inovatyvius sprendimus, pavyzdžiui, vaizdo įrašų peržiūra, namų darbai internete ir t.t.. Taipilgiau išlaikys dėmesį pamokose, o namų darbai taps įdomesni ir  naudingi;

2)Startapo moderatorius. Jaunuoliai svajoja apie savo verslą, bet dažnai nežino, nuo ko pradėti. Moderatorius turi skatintiverslumo : suteikti  informacijos verslo klausimais, padėti vaikui tapti finansiškai nepriklausomu nuo tėvų;

3)Moderatorius. Jo tikslas išmokyti komandinio darbo, kuris būtinas darbe. Kurti projektus suir pritaikyti praktiškai. Kitos veiklos: aptarti grupių kūrybos darbus, iškilusias problemas, tikrinti naujos medžiagos ir įgūdžių įsisavinimą praktikoje.

4)Lavinamųjų žaidimų organizatorius. Kompiuteriniai žaidimai nebėra siaubas tėvams, kuris „suryja“ vaiko laiką ir gadina sveikas akis. Bet žaidimai lavina loginį mąstymą, formuoja atsakomybės jausmą, skatina operatyvų sprendimo priėmimą, greitą reakciją ir kt. Šiuolaikinis mokytojas turi skatinti mokinius domėtis lavinamaisiais žaidimais, kurti verslo, istorinius ar fantastinius žaidimus.

5)Tutorius. Skatiname mokytojus į mokinį žvelgti, kaip į asmenybę, artimiau jį pažinti. Mokytojais turi tapti individualiu mokinio konsultantu:  stebėti mokinio gebėjimus, silpnas ir stiprias puses. Taip konsultantai turės galimybęvaiko mokymosi ir profesinę trajektoriją, skirti individualią mokymosi programą.

6)Projektų mokymo organizatorius.duoda socialinę ir ekonominę naudą, todėl dabartiniam mokytojui privaloma mokėti sukurti ir juos paruošti. Žinoma, reikia, kad mokytojas dalintųsi savo žiniomis  mokiniais, paskatintų juos domėtis įvairių projektų galimybėmis. 

Tekstas: Živilė Milerytė

Nuotrauka: Karolina Černevičienė

mažinta kėdė